Contact
Openingstijden
Hoofddorp
Maandag tot en met vrijdag 9.30 - 17.00 uur
Haarlem
Woensdag tot en met zaterdag 9.30 - 17.00 uur
Aangepaste openingstijden voor de winkel in Haarlem tijdens de zomermaanden:
Zaterdagen van 29 juni tot en met 10 augustus gesloten
- Zaterdag 6 juli daarentegen wel geopend -
Vrijdag 12 juli, woensdag 31 juli en donderdag 1 augustus gesloten.
Onze vestiging Hoofddorp is alle dagen van maandag tot en met vrijdag 9:30 tot 17:00 uur geopend
Wij zijn tijdens de Nationale Feestdagen: Koningsdag, 5 mei, Hemelvaart en Pinksteren gesloten in beide filialen.
Buiten deze tijden zijn wij alleen op afspraak aanwezig.
Ons nieuwe adres is Kruisweg 650
In de passage tussen de Kruisweg en Het Polderplein kunt u ons vinden voor al uw hoor gerelateerde zaken.
Onze winkel in Pax is definitief dicht.
Graag zien we u in 2024 weer in een van onze winkels om u te helpen met de beste oplossing voor uw gehoor.
Daarbij willen we u informeren over het volgende:
Beste klant van Hoorbegrip
De laatste tijd is mij vaak gevraagd om een advies omtrent een verstandige zorgverzekeringskeuze als je het komende jaar een hoortoestel nodig zult hebben.
Ik kan geen advies over de keuze van een zorgverzekering doen, maar wel vertellen waar je goed aan zou doen als het om een aanschaf van een hoortoestel gaat.
- Aanschaf van een hoortoestel binnen de zorgvergoedingen
Voor hoortoestellen die binnen de ziektekostenvergoedingen vallen geldt altijd: 25 % eigen bijdrage die vaak (ten dele) gedekt wordt door een aanvullende verzekering. Het eigen risico in de zorg (€385 per jaar) is, behalve bij Zilveren Kruis, altijd van toepassing.
Er zijn grote verschillen tussen de bedragen die de zorgverzekeringen vast hebben gelegd voor de prijs van een hoortoestel. Bij een zeer laag bedrag zal de audicien gedwongen zijn de hoortoestel keuze te beperken tot de goedkoopste producten, bij de hogere prijzen is er een ruimere keus en meer service mogelijk.
Hoorbegrip kiest altijd voor kwaliteit voor de klant en zal dat verschil dus niet maken!
Daardoor zijn we volgend jaar bij veel aanpassing van hoortoestellen binnen de zorg gedwongen u een “Service + contract” aan te bieden zodat deze kwaliteit en service, die wij meer bieden dan de ketenbedrijven, financieel gedekt blijft.
Bij deze partijen is onze kwaliteit en service inclusief. Alleen de wettelijke eigen bijdrage van 25% die vaak door een aanvullende verzekering (gedeeltelijk) vergoed wordt, is voor uw rekening.
Bij alle andere partijen kan het, afhankelijk van welk product het best bij uw wensen en gehoor noodzakelijk is, een “service+ contract” noodzakelijk zijn.
Het meest negatief vallen dan op:
ONVZ
Z&Z
Menzis
VGZ
(Of elke budgetpolis waarvan de VGZ er een hoop kent.)
- Aanschaf van een vrije keus hoortoestel
Indien u een optimaal resultaat wenst, bent u vaak het best geholpen met de nieuwste technieken. Deze zitten NIET in het vergoedingen pakket van een zorgverzekering. Dit zijn de zogenaamde “vrije keuze toestellen”.
De meeste verzekeringen vergoeden dan niets.
Bij de DSW zijn er (niet onoverkomelijke) voorwaarden, waarna dit ook het geval is.
De ONVZ en de restitutiepolissen (eigen keus polissen) van VGZ bieden die mogelijkheid ook, maar daar is het bedrag van vergoeding aanzienlijk lager.
Ook dit jaar hebben we bij Hoorbegrip verkozen geen contract van CZ te aanvaarden. Deze verzekering heeft naast erg lage hoortoestelbedragen ook nog veel (onnodige) eisen voor de audicien die niets met kwaliteit te maken hebben. Indien u toch CZ verzekerd wenst te blijven, zorg dan voor de restitutievariant, dan is de vergoeding nog oké; er is er echter wel meer administratie van uw kant nodig. Waar we u uiteraard wel mee zullen helpen.
Samengevat:
Hoorbegrip blijft, ondanks de (weer) verlaagde contractprijzen van de zorgverzekeringen voor hoortoestellen, staan voor de bij u bekende kwaliteit en nazorg.
Met vriendelijke groet
Erik Lodewijk
Met vriendelijke groet,
Team Hoorbegrip
Hebt u een vraag of opmerking? Vul dan alstublieft onderstaand formulier in.